Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

MIASTO

Reklamoza wciąż żywa. W urzędzie czuwa nad nią… jedna osoba

wtorek, 17 stycznia 2023 10:32 / Autor: Weronika Karyś
Reklamoza wciąż żywa. W urzędzie czuwa nad nią… jedna osoba
Reklamoza wciąż żywa. W urzędzie czuwa nad nią… jedna osoba
Weronika Karyś
Weronika Karyś

31 zgłoszeń i tylko jedna osoba czuwająca nad chaosem – tak wyglądają dane dotyczące przyjętej w kwietniu 2022 roku uchwały krajobrazowej. Zarówno mieszkańcy, jak i radni dostrzegają, że prawo, nad którym miasto pracowało przez co najmniej sześć lat obecnie jest… martwe.

W sprawie samowolki reklamowej do prezydenta Kielc zwróciła się radna Anna Myślińska (KO). W swoich interpelacjach pytała przede wszystkim o to, kto jest odpowiedzialny za nadzór nad szyldami i banerami pojawiającymi się w przestrzeni miasta. W odpowiedzi czytamy, że obecnie jest to… jedna osoba!

– Osobą wyznaczoną do realizacji kieleckiej uchwały krajobrazowej jest dyrektor wydziału urbanistyki i architektury Artur Hajdorowicz. Jak dotąd utworzono w wydziale jeden etat dla osoby zajmującej się sprawami związanymi z problematyką uchwały krajobrazowej – planuje się stopniowe powiększanie tej obsady w miarę pojawiających się potrzeb oraz wyposażenie w stosowny certyfikowany sprzęt do automatycznych pomiarów nośników – informuje prezydent Bogdan Wenta.

Okazuje się również, że urzędnicy nie kontrolują na bieżąco reklam niezgodnych z uchwałą krajobrazową.

– Prowadzone w tym zakresie sprawy opierają się na informacjach uzyskanych z zewnątrz – od mieszkańców, społeczników oraz przedsiębiorców – wyjaśnia prezydent.

Co miasto robi, by zmienić obecny stan rzeczy? Przygotowuje się do… wydania ilustrowanego przewodnika.

– Zarezerwowano na ten cel 24 tysiące złotych. Kampanię informacyjną wraz z kolportażem przewodnika planuje się rozpocząć we wrześniu 2023 roku – obecnie trwają prace nad specyfikacją warunków zamówień (…), których główną pozycją jest opracowanie przez wydział urbanistyki i architektury szczegółowej treści tekstowej oraz szkiców dużej ilości ilustracji – zaznacza Bogdan Wenta.

Ponadto w Kielcach trwa skanowanie przestrzeni publicznej mające zarejestrować wszystkie nośniki reklamowe istniejące na przełomie 2022 i 2023 roku. Całość potrwa do końca marca i ma stanowić materiał dowodowy w razie jakichkolwiek niejasności przy egzekwowaniu kar.

Nowy numer!

Zapraszamy do nas

Zgłoś news
POSŁUCHAJ
WIDEO