Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

CIEKAWOSTKI

O czym warto pamiętać, przygotowując projekt papieru firmowego?

czwartek, 06 października 2022 09:53 / Autor: Radio eM
O czym warto pamiętać, przygotowując projekt papieru firmowego?
O czym warto pamiętać, przygotowując projekt papieru firmowego?
Radio eM
Radio eM

Firmowy papier listowy to kluczowy element spójnej identyfikacji wizerunkowej marki. Świadczy o profesjonalizmie i dbałości o każdy detal. Podpowiadamy, czym jest, dlaczego warto go zakupić oraz, o czym należy pamiętać podczas jego projektowania i zamawiania. 

Papier firmowy — co to i dlaczego warto go używać?

Na wstępie warto zaznaczyć, czym jest papier firmowy. To arkusz, najczęściej w formacie A5 lub A4, na którym umieszczane są najważniejsze dane firmy. Służy przede wszystkim do tworzenia notatek przez pracowników, wysłania korespondencji np. do kontrahentów, sporządzania umów, faktur i zamówień oraz przesyłania wiadomości klientom.

Jest to też materiał promocyjny. Stąd powinien być odpowiednio zaprojektowany tak, aby przyczynił się do zachowania spójności wizerunkowej marki i wpłynął na zwiększenie jej rozpoznawalności. Poza tym dobrze skonstruowana firmówka świadczy o profesjonalizmie i trosce o szczegóły, a także zwiększa wiarygodność podmiotu. Umożliwia klientom i kontrahentom szybkie skontaktowanie się z nim i nawiązanie współpracy.

Jednak, aby mogła spełniać swoje funkcje, musi posiadać określone elementy.

Jakie elementy powinny znaleźć się na papierze firmowym?

Każdy papier firmowy powinien zawierać podstawowe dane o firmie. Najczęściej umieszcza się je w prawym górnym rogu arkusza. Są to:

  • logotyp;
  • adres siedziby i oddziałów zakładu;
  • numer NIP i KRS;
  • telefon kontaktowy;
  • e-mail;
  • adres strony internetowej i profilów społecznościowych;
  • wysokość kapitału zakładowego.

Można też pokusić się o wydrukowanie na nim chwytliwego i zwięzłego hasła reklamowego.

Przy tworzeniu tych elementów należy pamiętać o kilku zasadach:

  • postaw na minimalizm — nie wolno przesadzać z długością tekstu ani z ilością kolorów. Należy sięgać po barwy firmowe;
  • zadbaj o czytelność — pamiętaj o odpowiednim rozmiarze i kolorze czcionki oraz tle, które nie będzie zakłócać odbioru treści;
  • umieść dane w dobrym miejscu — jeśli ulokujesz je np. na środku, to nie będą czytelne po zadrukowaniu lub zapisaniu papieru.

To jednak nie wszystkie kwestie, które są istotne podczas projektowania i zamawiania firmówki. 

Papier firmowy — inne ważne kwestie podczas jego projektowania i zamawiania

Jeśli już wiesz jakie dane należy umieścić na papierze firmowym, to warto teraz wspomnieć o jego projektowaniu. Po pierwsze projekt należy przygotować z wykorzystaniem odpowiedniej palety barw. W większości przypadków będzie to profil CMYK. Ponadto musisz wykonać go w postaci wektorowej oraz zachować odpowiednie marginesy i rozdzielczość. Ważne jest też, aby zapisać go w prawidłowym formacie. Warto zastanowić się nad wyborem odpowiedniego formatu i rodzaju papieru. To zapewni funkcjonalność i trwałość produktu.

Papier firmowy — skorzystaj z pomocy drukarni online

Na internecie znajdziesz wiele gotowych szablonów papieru firmowego. Jednak taki gotowy wzór nie pozwoli Ci wyróżnić się na tle konkurencji i wypromować firmy. Stąd, jeśli nie czujesz się na siłach, aby samemu stworzyć jego projekt, skorzystaj z usług profesjonalnej drukarni online, która oferuje usługę projektowania takiego produktu.

Nowy numer!

Zapraszamy do nas

Zgłoś news
POSŁUCHAJ
WIDEO