Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

CIEKAWOSTKI

Promocja firmy w internecie

środa, 22 lutego 2023 14:08 / Autor: Radio eM
Promocja firmy w internecie
Promocja firmy w internecie
Radio eM
Radio eM

Internet to główne miejsce, w którym dziś firmy chcą się reklamować. Sieć jest bowiem skuteczniejsza niż dotychczas wykorzystywane media, czyli prasa, radio, telewizja. Jej zaletą jest możliwość dotarcia do konkretnej grupy docelowej. Jak więc reklamować firmę w internecie? Sprawdź, które sposoby są najefektywniejsze!

Reklama firmy w internecie - od czego zacząć?

Przedsiębiorcy, którzy chcą zaistnieć w sieci, powinni zacząć od stworzenia strony internetowej. To ona staje się wizytówką firmy, a zarazem źródłem informacji - o prowadzonym biznesie, sprzedawanych produktach oraz świadczonych usługach. Do witryny internetowej będą kierowani potencjalni oraz obecni klienci z różnych miejsc. Mogą to być inne strony, wyszukiwarka, media społecznościowe, a także reklamy sponsorowane.

Strona internetowa pozwala poznać bliżej przedsiębiorcę oraz to, co oferuje. Jest źródłem cennej wiedzy, która może być przekazywana na blogu. Tym samym przedsiębiorca może zjednać sobie obecnych oraz przyszłych klientów - publikując wskazówki dotyczące stosowania produktów, czy też rozwiązując konkretne problemy swojej grupy docelowej.

Reklama firmy w internecie - pozycjonowanie

Kiedy firmowa strona internetowa ujrzy światło dzienne, przychodzi czas, aby ją wypromować. Najlepszym sposobem jest pozycjonowanie. Dzięki niemu możliwe jest zwiększenie ruchu na stronie, który będzie pochodził z wyszukiwarki. Żeby tak się stało, witryna musi znajdować się na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania. Do tego właśnie dąży proces, jakim jest pozycjonowanie. Składa się on z kilku działań:

  • przeprowadzenia audytu,
  • stworzenia strategii pozycjonowania,
  • optymalizacji witryny pod kątem kodu, jego przejrzystości oraz ilości,
  • stworzenia lub dopracowania responsywnej wersji strony, która będzie w pełni użyteczna na urządzeniach desktopowych oraz mobilnych,
  • optymalizacji czasu ładowania witryny,
  • stworzenia listy słów kluczowych, zarówno jednowyrazowych, dwuwyrazowych, jak i dłuższych (tzw. długiego ogona),
  • dopracowania lub stworzenia nowych tekstów na stronie internetowej,
  • content marketingu,
  • link buildingu.

Pozycjonowanie jako proces jest długotrwały, a pierwsze efekty nie są widoczne od razu. Przedstawiciele Agencji Interaktywnej Manley (link: https://manley.pl/) podają, że warto zdecydować się na działania SEO z uwagi na możliwość zdobycia przewagi nad konkurencją. Kiedy efekty będą zauważalne, to nie przestaną być skuteczne w ciągu jednego dnia. Aby jednak stale mieć z nich pożytek, należy cały czas realizować pozycjonowanie.

Reklama firmy w internecie - Google Ads

O ile na efekty pozycjonowania trzeba trochę poczekać, o tyle skutki reklamy Google Ads są natychmiastowe. To specjalna platforma, która umożliwia promowanie firm, produktów oraz usług. Reklamy Google Ads wyświetlane są w wyszukiwarce przed bezpłatnymi wynikami wyszukiwania, na stronach partnerów, a także na YouTube. Platforma umożliwia wskazanie konkretnej grupy docelowej, do której mają trafić działania promocyjne. Dzięki temu możliwe jest reklamowanie firmy wśród osób zainteresowanych produktami lub usługami (np. szukających ich w wyszukiwarce). Zaletą takiego rozwiązania jest również sposób rozliczenia. Płatność za reklamy odbywa się na zasadzie CPC, czyli cost per click. Co za tym idzie, dopiero gdy potencjalny klient kliknie reklamę, dopiero wtedy pobierana jest opłata.

Za pośrednictwem Google Ads można prowadzić skuteczne kampanie reklamowe. Trzeba jednak wiedzieć, jak skonfigurować platformę oraz działania promocyjne, aby nie przepalać budżetu.

Więcej informacji na temat reklamy w internecie znajdziesz tu: https://manley.pl/blog/reklama-w-internecie

Podsumowanie

Wypromowanie firmy w internecie możliwe jest na wiele sposobów. Najczęściej wybieranymi są: pozycjonowanie oraz reklamy w Google Ads. Gwarantują one skuteczność. W przypadku pozycjonowania efekty widoczne są po pewnym czasie, ale utrzymują się dość długo. Reklamy Google Ads dają natychmiastowe wyniki i trwają tylko do wykorzystania założonego przez użytkownika budżetu. Obydwa te rozwiązania są łączone ze sobą, dzięki czemu efektywność promowania jest zwiększona. [materiał partnera]

Nowy numer!

Zapraszamy do nas

Zgłoś news
POSŁUCHAJ
WIDEO