Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

BIZNES

Agencja copywriterska – jakimi usługami się zajmuje?

wtorek, 08 listopada 2022 10:09 / Autor: Radio eM
Agencja copywriterska – jakimi usługami się zajmuje?
Agencja copywriterska – jakimi usługami się zajmuje?
Radio eM
Radio eM

Agencja copywriterska nierzadko jest w stanie stanowić trzon działań marketingowych i promocyjnych. Za jakimi jednak działaniami stoją dokładnie tego typu firmy?

Czym dokładnie jest agencja copywriterska?

Odpowiednia reklama w obecnych czasach wygląda zgoła inaczej niż jeszcze kilkanaście, a nawet kilka lat temu. Ogromną wagę do zmiany tej sytuacji niewątpliwie ma Internet, którego charakterystyka sprawia, że pominięcie tego medium w promocji swojej marki czy przedsiębiorstwa jest ruchem wręcz niedopuszczalnym, jeżeli chcemy podejść do tematu swojej promocji w odpowiedni sposób. Reklama w Internecie wiąże się jednak z przygotowaniem odpowiednich treści, które po pierwsze będą funkcjonalne, a po drugie po prostu zachęcą ludzi do skorzystania z naszych usług, nawet jeżeli tę sugestię przemycimy pomiędzy słowami. Taka reklama jednak wcale nie musi bezpośrednio nawoływać do na przykład wejścia na naszą stronę internetową. Domenę można bowiem promować również na inne, bardziej skomplikowane sposoby. Niezależnie jednak jaką taktykę będziesz w tej kwestii obierał, zdecydowanie warto jest działać ze specjalistami, a w kontekście dobrej promocji w Internecie nieocenionym wsparciem może być agencja copywriterska.

Czym jednak dokładnie jest tego typu firma? Możemy ogólnie rzecz biorąc powiedzieć o takiej agencji jako o grupie specjalistów, którzy jak nikt inny znają się na tworzeniu treści internetowych. Podczas gdy jednak specjaliści od SEO, czyli od pozycjonowania treści w Internecie zajmują się raczej technicznymi aspektami takich treści, copywriterzy skupiają się na warstwie wykonawczej – tworząc odpowiedni tekst w zależności od wymagań klienta. Te bowiem mogą się różnić i możemy wymienić kilka najistotniejszych typów tekstów, jakimi zajmuje się agencja copywriterska.

Typy tekstów tworzonych przez agencję copywriterską

W zależności od typu promocji oraz jej celu agencja copywriterska jest w stanie przygotować sporą paletę tekstów. Wspomnieć należy o tak zwanych „zapleczówkach”, czyli tekstach tworzonych pod pozycjonowanie SEO niecechujących się najwyższą jakością, lecz pozwalającą na skuteczne budowanie bazy linków oraz poprawę pozycjonowania danej domeny w wyszukiwarkach. Copywriterzy bardzo często działają również na polu brandingu czy w marketingu strategicznym, proponując hasła, nazwy bądź slogany reklamowe, a nierzadko pomagają również przy tworzeniu unikalnych treści w social mediach.

Nie da się jednak ukryć, że najczęściej copywriterów wynajmuje się do tworzenia jakościowych tekstów, najczęściej w stylu blogowym, które są w stanie sprawić, że dany artykuł nie tylko będzie zgodny z SEO, ale również będzie przyjemną i interesującą lekturą dla potencjalnego czytelnika. Oczywiście tworzenie naprawdę jakościowych treści to oczywiście większa stawka, ale również większy czas oczekiwania. By przygotować dobry tekst na konkretny temat, konieczne jest przeprowadzenie researchu, by wszelkie aspekty dotyczące konkretnego zagadnienia mogły być zgodne z prawdą. Z drugiej strony często można postawić na specjalistę w konkretnej dziedzinie, który z pewnością zapewni nam jakościowy pod kątem faktów tekst. Agencja Copywriterska Escreo specjalizuje się we wszystkich wspomnianych typach tekstów, a także wielu innych - np. artykułach poradnikowych i opisach produktów.

Czym będzie charakteryzować się dobra agencja copywriterska?

Wiemy już czym jest agencja copywriterska, a także jakimi usługami najczęściej się ona zajmuje. Jak jednak odróżnić dobrą firmę tego od złej? Najważniejsze są same teksty – w przypadku zapleczówek istotna jest zgodność z rzeczywistością, a także odpowiednie wykonanie wytycznych klienta pod kątem SEO. W przypadku jakościowych tekstów blogowych zaś o wiele większą uwagę, poza oczywiście warstwą merytoryczną, zwraca się już na poprawność językową, interpunkcyjną, a także na próby zaciekawienia czytelnika.

Nowy numer!

Zapraszamy do nas

Zgłoś news
POSŁUCHAJ
WIDEO