MIASTO
Nie będzie paczkomatu urzędowego w Kielcach


Paczkomat do przekazywania i odbioru urzędowej korespondencji nie stanie przy kieleckim ratuszu. Pomysł wprowadzenia usługi w mieście przedstawił radny Maciej Bursztein z klubu Bezpartyjni i Niezależni.
Urząd Miasta wyjaśnia, że powodem odmownej decyzji jest zabytkowy charakter ratusza. „Rynek z ulicami wylotowymi jest wpisany do rejestru zabytków” czytamy w odpowiedzi na interpelację.
Radny zaproponował także inne lokalizacje: na ulicach Strycharskiej i Szymanowskiego. W tej kwestii miasto się nie wypowiedziało. Dodało natomiast, że prowadzone były rozmowy na temat postawienia punktu odbioru dokumentów urzędowych od strony Placu Konstytucji 3 Maja. Ta lokalizacja została odrzucona ze względu na bezpieczeństwo, spowodowane m.in. znajdującym się w tym miejscu przystanku autobusowym.
Drugim pomysłem radnego było otwarcie bezkontaktowego „okienka” do potwierdzania profilu zaufanego, czyli elektronicznego podpisu. Ten pomysł ratusz odrzucił argumentując, że jest on bezcelowy i kosztowny. Urzędnicy stwierdzają, że profil zaufany można założyć w miejscach do tego wyznaczonych, m.in. w obu Urzędach Skarbowych, bankach czy w regionalnych siedzibach ZUS.
Z urzędowego paczkomatu korzysta między innymi Kraków, natomiast bezkontaktowe „okienko” funkcjonuje w Starostwie Powiatowym w Myślenicach.

![[FOTO]](/media/k2/items/cache/7026e0f4786fbb23c7e5780be06f8dc6_L.jpg)
![[FOTO] W Kielcach powstała pierwsza w Polsce „Via Ferrata”](/media/k2/items/cache/6cbea909db50d650b0df71c54a10fe03_L.jpg)





