MIASTO
Uchwała krajobrazowa już obowiązuje
 
                     
                    W kwietniu 2022 roku Rada Miasta Kielce przyjęła tzw. uchwałę krajobrazową, wprowadzając jednocześnie trzyletni okres przejściowy. Ten właśnie dobiegł końca i od dziś (13 maja) obowiązują wszystkie zapisy dokumentu. Co oznaczają one dla przedsiębiorców?
Przypomnijmy: celem uchwały jest walka z tzw. „reklamozą” – czyli nadmiarem nieestetycznych reklam w przestrzeni publicznej.
– Uchwała wprowadza szereg obowiązków i wymogów, do których dostosować się musi wielu przedsiębiorców. Pracowaliśmy nad nią, by uporządkować przestrzeń miejską – nie tylko pod względem estetyki, ale też przez eliminację szpecących banerów i reklam. To może być korzystne również dla samych przedsiębiorców, ponieważ forma reklamy zmienia się z czasem – mówi Agata Wojda, prezydent Kielc.
Zgodnie z uchwałą miasto zostało podzielone na cztery strefy – od A do D (ich granice można sprawdzić na portalu gis.kielce.pl). W każdej z nich obowiązują inne zasady dotyczące umieszczania reklam. Najbardziej restrykcyjne przepisy dotyczą ścisłego centrum.
Od dziś Ratusz rozpoczyna wysyłanie wezwań do usunięcia reklam i szyldów niezgodnych z nowymi przepisami. Przedsiębiorcy otrzymają jednak czas na wprowadzenie zmian. W przypadku braku dostosowania się do uchwały grożą im wysokie kary.
Władze miasta podkreślają, że sankcje będą stosowane wyłącznie w ostateczności – w pierwszej kolejności przedsiębiorcy otrzymają wezwanie do usunięcia nieprawidłowych reklam i szyldów.
 
             
             
             
            ![[FOTO] Sławosz Uznański-Wiśniewski: Moja babcia mieszka w Kielcach](/media/k2/items/cache/67b67a99eb0cb6cc2bc7205f2ea74e8b_L.jpg) 
            ![[FOTO] Kosmiczny gość w kieleckim kampusie GUM](/media/k2/items/cache/6242662260c6eceb11efdc2ba7932a40_L.jpg) 
             
             
             
            
 
						




 
	