Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

MIASTO

Reorganizacja Urzędu Miasta [PEŁNY PLAN]

poniedziałek, 25 marca 2019 14:18 / Autor: Piotr Natkaniec
Reorganizacja Urzędu Miasta [PEŁNY PLAN]
Reorganizacja Urzędu Miasta [PEŁNY PLAN]
Piotr Natkaniec
Piotr Natkaniec

12 wydziałów oraz 4 komórki na prawach wydziałów - tak będzie wyglądał Urząd Miasta za prezydentury Bogdana Wenty, który dziś przedstawił reorganizację magistratu.

Nowe władze miasta przy tworzeniu nowego schematu organizacyjnego wzorowały się na takich miastach jak Gdańsk czy Wrocław. Odpowiedzialny za reorganizację był Leszek Papaj. - Dotychczas były 22 wydziały plus Zakład Obsługi. Do tej pory było 40 dyrektorów. Obecnie proponujemy 12 wydziałów i 4 komórki, które będą na prawach wydziałów. Wydział powinien liczyć około 40 osób. Rzeczą nieakceptowalną jest tak duża liczba wydziałów. Szczególnie, gdy niektóre wydziały miały po 4-5 osób - mówił na konferencji prasowej Leszek Papaj.

Wprowadzanie nowego schematu rozpocznie się prawdopodobnie od 1 kwietnia. Wciąż nie wiadomo ile osób straci pracę w Urzędzie Miasta. Wiadomo, że część urzędników otrzyma wypowiedzenia zmieniające warunki pracy. - Chcemy zapewnić pracę wszystkich, którzy są zatrudnieni w urzędzie. Podejdziemy do sprawy ewolucyjnie. Wiemy ile osób jest w wieku emerytalnym. Będziemy ludziom proponować pracę. Wiemy, że jest przerost zatrudnienia, ale ci ludzie nie są winni, że zostali tutaj zatrudnieni. To dyrektorzy sprawdzą umiejętności pracowników. Musimy dać im tą szansę - podkreśla Leszek Papaj. 

Nowy schemat Urzędu Miasta:

Kierownictwo ratusza - prezydent, wiceprezydenci, sekretarz i skarbnik. Nowością będzie kolegium prezydenta. To organ opiniująco-doradczy. Będzie weryfikował wydatki powyżej 300 tys. zł. W kolegium prezydenta członkami będą prezydenci, sekretarz i skarbnik. Prezydent będzie mógł zapraszać ekspertów z głosem doradczym.

Wydział organizacji kadr - Tutaj nie zmieni się wiele. - Zależy nam na bardziej teleinformatycznej obsłudze. Nie trzeba będzie przychodzić do urzędu w każdej sprawie - tłumaczy Leszek Papaj.

Wydział komunikacji społecznej - To będzie nowy wydział urzędu. Jego elementami będą partycypacja, budżet obywatelski, biuro prasowe z wyłączeniem funkcji rzecznika prasowego, obsługa inwestorów i promocja miasta czy współpraca z organizacjami pozarządowymi. - Jest ogromne parcie na to, żeby rozszerzyć tę współpracę między miastem a organizacjami. Z naszych kontroli wynika, że ta współpraca nie należy do najlepszych. Te pieniądze rozdysponowane przez miasto powinny służyć większemu gronu osób - mówi Leszek Papaj. Zmieni się także sposób konsultacji społecznych. - Zależy nam na tym, żeby niektóre sprawy, jak np. budowa skweru, była konsultowana tylko z wąską grupą mieszkańców, a nie z całym miastem - dodaje Papaj.

Wydział komunikacji - Nie zostaną wprowadzone większe zmiany.

Wydział spraw obywatelskich - Zostaną zabrane sprawy związane z działalnością gospodarczą a dodane m.in. wnioski o dowody osobiste.

Wydział edukacji, kultury, sportu i turystyki - Nie zostaną wprowadzone większe zmiany. Miasto chce jednak zwiększyć nadzór nad szkołami niepublicznymi. - To około 75 mln zł rocznie. Nie jesteśmy zadowoleni z nadzoru nad tymi szkołami. Część tych pieniędzy nie jest wydawana zasadnie - mówi Leszek Papaj.

Wydział architektury i urbanistyki - Zostaną połączone dwa wydziały, które kiedyś rozłączono. Mają one działać wspólnie. Do tego wydział zajmie się mieszkalnictwem oraz miejskimi zabytkami.

Wydział geodezji - Został wydzielony wydział gospodarki nieruchomościami, ponieważ okazuje się, że są one bardzo ważne dla mieszkańców. Wymaga to dużej pracy i odpowiedniej infrastruktury dla tego wydziału.

Wydział gospodarki nieruchomościami - Poza tym, że z wydziału została wyłączona geodezja, to niewiele się zmienia.

Wydział gospodarki komunalnej i środowiska - Zostaje dołączony wydział zarządzanie energią i gospodarką niskoemisyjną, w którym pracowało kilka osób.

Wydział budżetu i księgowości - z 4 wydziałów finansowych powstaną dwa. wydział budżetu i księgowości oraz wydział podatków, należności i windykacji.

wydział podatków należności i windykacji - - Zależy nam na tym, żeby wszystkie windykacje w mieście były w jednym ręku. Chodzi o mandaty MZD, opłaty Straży Miejskiej itd. powinny być w nadzorze tego wydziału. Wydaje nam się, że to poprawi szczelność tego systemu - tłumaczy Leszek Papaj.

Wydział administracyjny - Będzie się zajmował inwestycjami miejskimi, usługami informatycznymi oraz przetargami.  

Komórki na prawach wydziałów:

Kancelaria prezydenta - W jego skład wejdą sekretariaty, rzecznik prasowy, radcy prawni, audyt i kontrola, rzecznik konsumentów i centralny rejestr aktów prawnych.

Biuro zarządzania funduszami europejskimi - Tutaj żadnych zmian nie ma.

Biuro bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego - Dołożone zostały sprawy wojskowe oraz bezpieczeństwo i inżynieria ruchu drogowego.

Biuro inteligentnego zarządzania rozwojem - Smart City - Chcemy, żeby przez portal Idea Kielce, który jest prawie gotowy mieszkańcy mogli zapłacić podatki czy załatwić inne rzeczy. Można tam uzyskać wiele informacji. To bardzo przydatna rzecz, która wprowadza nas w XXI wiek.

Nowy numer!

Zapraszamy do nas

Zgłoś news
POSŁUCHAJ
WIDEO