REGION
Infolinia kryzysowa wsparciem dla mieszkańców powiatu kieleckiego
Nagłe kryzysy zdrowia psychicznego, samotność, myśli samobójcze - to tematy rozmów z psychologiem prowadzone za pośrednictwem infolinii kryzysowej kierowanej przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kielcach.
Do dyspozycji mieszkańców powiatu w ubiegłym roku oddane zostały dwa numery telefonu interwencyjnego. Z pomocy specjalistów można było skorzystać do południa i po południu w dni robocze. Gdy była taka potrzeba, wsparcia udzielano również w miejscu zamieszkania osoby lub rodziny przeżywającej kryzys oraz w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kielcach.
- Najwięcej problemów zgłaszanych przez mieszkańców powiatu kieleckiego dotyczyło obaw o zdrowie i życie własne lub bliskich w związku z epidemią Covid-19. Za nami trudny pod tym względem rok. Mierzyliśmy się z kolejnymi falami koronawirusa, dużą zachorowalnością i niestety wysoką umieralnością. Ta sytuacja negatywnie wpłynęła na wielu z nas, co znalazło odzwierciedlenie w podejmowanych przez specjalistów interwencjach - informuje Stefan Bąk, członek zarządu powiatu w Kielcach.
Jak podkreśla Lidia Świeboda-Toporek, psycholog w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie część rozmów dotyczyła bezpośredniego zagrożenia życia osoby telefonującej. – Osoby, które do nas dzwonią, często są w nagłych kryzysach zdrowia psychicznego, mają silnie obniżony nastrój. Pojawiają się sytuacje w których mają myśli samobójcze. Wiele osób nie radzi sobie w konfliktowych sytuacjach rodzinnych, sprzeczkach małżeńskich czy opiece nad dziećmi. Telefonują również seniorzy, którzy nie radzą sobie z osamotnieniem – mówi Lidia Świeboda-Toporek.
Przypominamy, że w 2022 roku dział interwencji Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kielcach prowadzi dwa telefony interwencyjne: 664 713 394 i 795 136 978. Do dyspozycji są one codziennie w poniedziałek, środę i piątek w godzinach 8-12, a we wtorek i czwartek w godzinach 15-19.