BIZNES
Jakie są zalety pozycjonowania stron internetowych?
Prowadząc biznes online, z pewnością zastanawiałeś się, czy zacząć wdrażać do swojej strategii model optymalizacji i pozycjonowania SEO. To tylko chwilowa moda, czy może techniki te na stałe wpisały się w digital marketing? Jeśli wciąż zastanawiasz się, czy jest to rozwiązanie dla Ciebie – rozwiejemy te wątpliwości. Dowiedz się, czym dokładnie jest Search Engine Optimization oraz na jakie korzyści z tego tytułu możesz liczyć!
Wprowadzenie do pozycjonowania
Zanim powiemy o korzyściach, warto uściślić, czym jest optymalizacja strony internetowej. Szereg przydatnych informacji można znaleźć na stronie iCEA Group, jednej z topowych poznańskich agencji. Strategia SEO to szereg technik umożliwiających danej stronie internetowej poprawę widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania oraz zdobycie przez nią jak najwyższej pozycji rankingowej. Po co? Otóż tylko obecność w TOP 10 daje Ci szansę na dotarcie do jak największego grona odbiorców. Pamiętaj, że jedynie 25% użytkowników sieci zagląda na drugą, a jeszcze mniej na kolejną stronę z listy wyników Google.
W tym celu wykorzystywane są narzędzia pochodzące z różnych dziedzin – od informatyki, przez programowanie, po marketing i promocję. W skład SEO wchodzą więc optymalizacja techniczna, on-site oraz off-site, content marketing i niektóre praktyki SEM (Search Engine Marketing) oparte na płatnych kanałach dystrybucji komunikatów.
Co możesz zyskać, sięgając do SEO?
Wysoka pozycja
Jest to największa zaleta pozycjonowania. Głównym celem działań optymalizacyjnych na stronie jest poprawa pozycji w wynikach SERP, a najlepiej uzyskanie pierwszego miejsca w rankingu. Nawet najbardziej profesjonalna i wydajna witryna nie przyniesie zadowalających efektów, jeśli użytkownicy nie będą mieli do niej dostępu.
Źródło: SEMrush
Konwersja
Współczynnik konwersji jest wskaźnikiem dokonanych akcji w witrynie internetowej czy sklepie, a więc jest to wartość informująca, czy na pewnym etapie możliwe jest otrzymanie zwrotu z inwestycji. Konwersja to jedno z najważniejszych zagadnień związanych z marketingiem cyfrowym, a jej wartość decyduje o sukcesie marketingowym.
Źródło: Hotjar
Świadomość marki i zaufanie klientów
Strony znajdujące się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania są postrzegane jako najbardziej profesjonalne i godne zaufania. Im częściej pojawiasz się w sieci, tym większe zaufanie wzbudzasz. Z tego względu SEO wykorzystuje różne kanały komunikacji poza oficjalną stroną: blog, media społecznościowe, reklamy. W ten sposób zaznaczasz swoje miejsce w Internecie.
Ruch na stronie
Im wyższa pozycja strony WWW w wynikach wyszukiwania dla różnych słów kluczowych, tym większe szanse na dotarcie do niej potencjalnych klientów. Pamiętaj, że wysoki wskaźnik ruchu daje większą szansę na zdobycie odbiorców, a tym samym zwiększa szansę na wzrost zysków.
źródło: Ahrefs
Generowanie nowych grup klientów
Pozycjonowanie na słowa kluczowe stwarza możliwość dotarcia do nowych odbiorców, a techniki i narzędzia SEO są do tego odpowiednie. Poprawnie przeprowadzona analiza intencji wyszukiwania oraz profil idealnych klientów z pewnością poprawi Twoją widoczność w SERP-ach, a dobry bank słów będzie pomocny na każdym etapie planowania strategii.
źródło: screen ekranu
Optymalizacja jako najkorzystniejsza reklama
SEO jest procesem długotrwałym, a nie jednorazowym działaniem. Odpowiednio przygotowana strategia pozwoli Ci zmniejszyć wydatki na reklamę, ponieważ efekty optymalizacji utrzymują się znacznie dłużej. PPC to model, który szybko przynosi pożądane efekty, jednak kończą się one wraz z zaprzestaniem finansowania. Lepiej więc myśleć długoterminowo.
Wnioski
Bez pozycjonowania nie będziesz mieć szansy na rozwój, a tym samym nie będziesz mógł liczyć na zyski. Nie uciekaj od technologii, podążaj za trendami i rozwijaj się jako zaufany sprzedawca w sieci. Wdrażając SEO w poprawny sposób do swojej strategii, możesz jedynie zyskać! Czas więc podjąć działanie bądź poszukać dobrej agencji, która zajmie się tym za Ciebie!