Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

CIEKAWOSTKI

Jak skutecznie zareklamować swoja firmę? Materiał partnera

czwartek, 21 listopada 2019 16:08 / Autor: Radio eM
Jak skutecznie zareklamować swoja firmę? Materiał partnera
Jak skutecznie zareklamować swoja firmę? Materiał partnera
Radio eM
Radio eM

Gdy nasza firma zaczyna się rozwijać, jednym z najważniejszych zadań, jakie stawiamy przed sobą, jest jej rozreklamowanie. Cel ten można osiągnąć na wiele sposobów. I choć e-mail marketing to metoda, która została opracowana przed wielu laty, nadal charakteryzuje się bardzo dużą skutecznością.

Czym jest e-mail marketing?

E-mail marketing jest najczęściej opisywany jako forma marketingu internetowego odbywająca się z bezpośrednim wykorzystaniem poczty elektronicznej. Jej podstawą jest baza adresów e-mail, która staje się narzędziem komunikacji i dostarczania wiedzy na temat naszej firmy i jej specyfiki. Oczywiście, dobrze przygotowany marketing, w którym wykorzystuje się emaile firm nie opiera się jedynie na wysyłce wiadomości. Obejmuje także planowanie, a następnie także analizę i kontrolę wszystkich procesów, które mają miejsce podczas planowania kampanii. Innymi słowy – wiadomości wysyła się po to, aby uzyskać konkretne efekty, pewne działania są więc modyfikowane, gdy zachodzi ryzyko, że efekty te nie będą uzyskiwane.

Co sprawia, że warto zainteresować się e-mail marketingiem?

Gdy firma debiutuje na rynku, budżet reklamowy, jakim dysponuje, ciągle jest ograniczony. W praktyce oznacza to konieczność poszukiwania takich kampanii promocyjnych, które przy wysokiej skuteczności będą charakteryzować się niewielkimi kosztami. Baza danych e-mail jako sposób na zareklamowanie firmy spełnia te założenia. Jednostkowy koszt wiadomości mailowej jest wyjątkowo niski zwłaszcza, jeśli zestawimy go z kosztem generowanym przez inne znane nam formy reklamy. Co więcej, samo zaplanowanie kampanii nie jest skomplikowane. Mamy do czynienia z rozwiązaniem popularnym i szeroko analizowanym, w sieci i mediach branżowych nie brakuje więc wytycznych dla osób odpowiadających za e-mail marketing.

Nie bez znaczenia wydaje się jednak i to, że mamy do czynienia z rozwiązaniem, które jest nam w stanie zagwarantować wysoki zwrot z inwestycji. Pozyskując emaile firm możemy tez liczyć na to, że przygotowany przez nas przekaz trafi w krótkim czasie do masowego odbiorcy potencjalnie zainteresowanego naszą ofertą.

Skąd pozyskiwać bazy e-maili?

Oczywiście, skuteczność marketingu e-mail w dużej mierze uzależniona jest od tego, jak bardzo atrakcyjna jest baza mailingowa, którą posiadamy. Choć więc oferta związana z jej opracowaniem jest nam proponowana przez wiele podmiotów, zaleca się sporą ostrożność podczas dokonywania wyboru. Najlepiej korzystać z ofert firm mających duże doświadczenie w tym zakresie, nie tylko widocznych w Internecie, ale i cieszących się dobrymi opiniami wystawianymi przez klientów.

Da nam to pewność uzyskania bazy odpowiadającej naszym oczekiwaniom, bezpiecznej, tworzonej z poszanowaniem przepisów i chroniącej nas przed pułapkami takimi, jak choćby spamtrap. Czasem bazy stanowiące część oferty firm, które nie cieszą się dobrą sławą, kuszą bardziej przystępnymi cenami. Warto jednak zastanowić się nad tym, czy obniżenie kosztów rzeczywiście będzie opłacalne zwłaszcza, jeśli planujemy działania długoterminowe.

Nowy numer!

Zapraszamy do nas

Zgłoś news
POSŁUCHAJ
WIDEO