REGION
Kolejne podstawówki na nauczaniu zdalnym. Kuratorium zbiera raporty od dyrektorów
Wczoraj lekcje online funkcjonowały w 44 szkołach podstawowych w regionie – 14 szkół pracowało w całości zdalnie, a 30 w sposób hybrydowy. Dzisiaj kuratorium oświaty poinformowało już o 47 placówkach ze zmienionym trybem nauczania.
Jak wyjaśnia świętokrzyski wicekurator oświaty Katarzyna Nowacka, 15 szkół podstawowych w całości przeszło na nauczanie zdalne, a 32 uruchomiły lekcje mieszane.
- Dzisiaj do tej listy dołączyła Szkoła Podstawowa w Bolminie – placówka prowadzi wyłącznie lekcje online. Hybrydowo pracuje Przedszkole Samorządowe nr 1 w Sandomierzu – zajęcia domowe obejmują 40 dzieci i dwóch nauczycieli. W Szkole Podstawowej w Wilczycach zajęcia online prowadzone są dla 14 uczniów – mówi.
Kuratorium zbiera informacje dotyczące obecności nauczycieli oraz frekwencji uczniów we wszystkich placówkach naszego regionu. Na podstawie takich danych będą mogli ustalić czy zajęcia przebiegają prawidłowo.
W Szkole Podstawowej nr 15 w Kielcach nieobecnych jest siedmiu nauczycieli.
- Troje z pedagogów ma zdiagnozowany COVID-19. Nie ma żadnych zakłóceń w przebiegu lekcji, nauczyciele pracują ze szkoły i mają zapewniony sprzęt. Jedna z klas pierwszych ma zajęcia zdalne w związku z wykryciem koronawirusa u ucznia – informuje mgr Elżbieta Rasała, dyrektor szkoły.
Sytuacja ustabilizowała się w Szkole Podstawowej w Brynicy. Dwa tygodnie temu brakowało aż połowy nauczycieli. Dziś jest to czwórka pedagogów.
- Na szczęście ich nieobecność nie jest spowodowana koronawirusem. Mamy nadzieję, że po ósmym listopada wrócimy do standardowych zajęć także u uczniów wyższych klas. Obecnie nauczyciele prowadzą lekcje zdalnie ze szkól, nie brakuje nam sprzętu i wszystko przebiega prawidłowo – podkreśla dyrektor Szkoły Podstawowej w Brynicy, Tomasz Gruszczyński.
Jak informuje dyrektor Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu w Urzędzie Miasta Kielce Piotr Łojek, w tym momencie w kieleckich szkołach około 400 nauczycieli przebywa na zwolnieniach lub kwarantannie.