MIASTO
Akcja #lepiejdalej Instytutu Dizajnu. Może z niej skorzystać każdy właściciel sklepu


Instytut Dizajnu stworzył naklejki podłogowe, które można umieścić w sklepach spożywczych oraz innych lokalach świadczących usługi w czasie pandemii. Takie oznaczenia mają pokazać klientom odpowiednią odległość, jaką należy zachować w czasie robienia zakupów.
Akcja #lepiejdalej zainspirowana była rozwiązaniami, które zastosowano już zagranicą. Były to różne formy oznaczeń w postaci taśm lub naklejek podłogowych, które w sposób naturalny sugerowały separacje między klientami w sklepach czy instytucjach.
– Choć Instytut Dizajnu jest obecnie zamknięty, to staramy się nie marnować czasu. Pomysłodawczynią akcji była u nas Paula Dulnik, a akcja polega na używaniu w sklepach naklejek, które pozwalają na utrzymanie odpowiedniej odległości między klientami – informuje Dominika Janicka koordyantor projektu.
– Zachęcamy właścicieli sklepów, lokali gastronomicznych prowadzących sprzedaż na wynos oraz przedstawicieli instytucji do wydruku i przyklejania naklejek #lepiejdalej. Projekt naklejki można pobrać z naszej strony id.kielce.pl – dodaje Dominika Janicka.
Naklejki umieszono już w kilku sklepach spożywczych, oraz m.in. w Centum Przygotowań do Misji Zagranicznych.

![[FOTO]](/media/k2/items/cache/7026e0f4786fbb23c7e5780be06f8dc6_L.jpg)
![[FOTO] W Kielcach powstała pierwsza w Polsce „Via Ferrata”](/media/k2/items/cache/6cbea909db50d650b0df71c54a10fe03_L.jpg)





