MIASTO
Reklamy tylko za zgodą


Umieszczanie reklam przy drogach krajowych należy uzgadniać, a w niektórych przypadkach jest ono całkowicie zabronione – przypomina Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad i wysyła pracowników do skontrolowania sprawy w terenie.
- Nie dopuszcza się umieszczania reklam w odległości mniejszej, niż 10 metrów od krawędzi drogi krajowej w terenie zabudowanym oraz 25 metrów w terenie niezabudowanym. Poza tym staramy sie nie dopuszczać do umieszczania reklam w samym pasie drogowym - wyjaśnia Małgorzata Pawelec, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Jeśli zaś chodzi o reklamy umieszczane dalej, niż we wskazanych wcześniej odległościach, to wymagają one uzgodnienia z zarządcą drogi - dodaje.
Przepisy reguluje Ustawa o Drogach Publicznych z 1985 roku. Jak podkreśla Małgorzata Pawelec, kluczowe w niej są kwestie związane z zapewnieniem bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

![[FOTO]](/media/k2/items/cache/7026e0f4786fbb23c7e5780be06f8dc6_L.jpg)
![[FOTO] W Kielcach powstała pierwsza w Polsce „Via Ferrata”](/media/k2/items/cache/6cbea909db50d650b0df71c54a10fe03_L.jpg)





