MIASTO
Remont dworca PKP - będą windy, a co z peronami?


W ostatnich dniach czerwca ogłoszono przetarg na przebudowę budynku kieleckiego dworca PKP. Parter będzie przeznaczony dla podróżnych i na lokale usługowe, natomiast na piętrach znajdą się przestrzenie biurowe m. in. dla Urzędu Miasta, kolejowego przewoźnika Polregio, a także komercyjna przestrzeń do wynajęcia. Jak natomiast będą wyglądać tory i perony na odnowionej stacji?
Liczba peronów nie zmieni się, zostaną one natomiast podwyższone i zmieniona będzie ich powierzchnia:
- Trzy perony w stolicy województwa świętokrzyskiego zastąpią nowe wyższe platformy, które ułatwią wsiadanie i wysiadanie z pociągu – tłumaczy Izabela Miernikiewicz z PKP PLK.
Zmieni się także zabudowa przejścia podziemnego, która ułatwi podróżowanie osobom z niepełnosprawnościami oraz z bagażem.
- Dzięki zabudowie wind, wszyscy podróżni, także osoby o ograniczonej możliwości poruszania się czy pasażerowie z ciężkim bagażem zyskają dogodniejszą drogę do pociągu – dodaje Miernikiewicz.
W ramach modernizacji będą również przebudowane tory i sieć trakcyjna.
![[FOTO]](/media/k2/items/cache/7026e0f4786fbb23c7e5780be06f8dc6_L.jpg)
![[FOTO] W Kielcach powstała pierwsza w Polsce „Via Ferrata”](/media/k2/items/cache/6cbea909db50d650b0df71c54a10fe03_L.jpg)






