Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM
Radio eM

MIASTO

[INTERWENCJA] Problem z kasownikiem w autobusie? Pasażerka: Bałam się kontroli

środa, 07 kwietnia 2021 14:14 / Autor: Adrianna Linertowicz
[INTERWENCJA] Problem z kasownikiem w autobusie? Pasażerka: Bałam się kontroli
Fot. nadesłane przez czytelniczkę
[INTERWENCJA] Problem z kasownikiem w autobusie? Pasażerka: Bałam się kontroli
Adrianna Linertowicz
Adrianna Linertowicz

„Zegar na biletomacie wskazywał godzinę 10:13, a kasownik był ustawiony na godzinę 9:56. Na skasowanym bilecie widniała godzina zgodna z kasownikiem. Kupiłam bilet godzinny, więc w przypadku kontroli uciekło mi 15 minut, za które zapłaciłam”, poinformowała nasza Czytelniczka.

Problem dotyczy kasownika w autobusie linii numer 4, którym wczoraj (wtorek, 6 marca) podróżowała. 

– Nie wiem, czy to jest błąd systemu, czy jednorazowa awaria. Po przejeździe autobusem numer 4 musiałam się przesiadać do innej linii. Jednak z tego pierwszego przejazdu, zgodnie z nadrukiem na bilecie, uciekło mi około 15 minut czasu – mówi Czytelniczka.

– Na całe szczęście nie było kontroli, ale jako że musiałam skorzystać później z kolejnego autobusu, bardzo bałam się ewentualnej kontroli. Gdyby pozostały mi czas na dojazd okazał się niewystarczający, mogłabym dostać mandat za brak ważnego biletu – dodaje. Przedstawiła nam również zdjęcia z tamtego przejazdu.

169447467 300861508060892 5229699638543556260 n

169452058 778531809748009 7103155856724534138 n

169694602 174056177891541 3394406062541204093 n

Poprosiliśmy o sprawdzenie tej sytuacji w Zarządzie Transportu Miejskiego w Kielcach.

– W automacie z biletami owszem, była ustawiona zła godzina, ale to się zdarza, bo urządzenie trzeba ustawiać ręcznie, a wyświetlany czas pobierany jest z serwera. Czasami są jakieś odchyły, ale nie ma to większego znaczenia ­– poinformowała Barbara Damian z Zarządu Transportu Miejskiego w Kielcach.

– Jeśli chodzi o bilet, to jesteśmy w stanie określić, gdzie autobus znajduje się w danym momencie. Sprawdziliśmy w historii w dniu wczorajszym, że ten autobus o godzinie 9:56 był między wskazanymi przystankami, a o godzinie 10:13 znajdował się już w innym miejscu. Czas na kasowniku jest poprawny. Pobierany jest on z autokomputera, z kolei autokomputer pobiera go z centralnego serwera czasu. Nie ma możliwości, aby czas na kasowniku był inny – tłumaczy Barbara Damian.

Nowy numer!

Zapraszamy do nas

TWÓJ NEWS
POSŁUCHAJ
WIDEO